خانه‌ی سفید

نوشته‌های شخصی مجید در مورد همه چیز

خانه‌ی سفید

نوشته‌های شخصی مجید در مورد همه چیز

آیا من دزدی نمی‌کنم؟

بعضی از دوستان فکر کرده‌اند این که نوشته‌ام دزدی نکنیم و این‌ها یعنی اینکه من الان همه‌ی کپی‌رایت دنیا را دارم رعایت می‌کنم!

خوب واقعیت چیز دیگری است! همه‌ی این کتاب‌هایی که ما می‌خوانیم! همه‌ی فیلم‌هایی که می‌بینیم، اکثر موسیقی که گوش می‌دهم و ....

نرم‌افزار هنوز هست چیزی که موقع نصب سریال دزدی برایش وارد می‌کنم (STATA) ....

ولی سعی‌ام این است که این‌ها کمتر شوند.

فکر نمی‌کنم این سعی کردن بد باشد!!

نظرات 2 + ارسال نظر
سعید شنبه 27 مهر 1387 ساعت 08:48 http://www.ganjineh.mihanblog.com/

شاعر می فرماید که حرف حساب جواب نداره. اما دو نکته ی قابل توجه اینه که:
1- اینو شاعر نفرموده.
2- حالا کی خواست جواب بده؟ :-)

یه دلیل استفاده از نرم افزار اورجینال بهره گرفتن از امکانات پس از فروششه. مثلا اگه من خونمو بفروشم و با پولش یه نسخه ی ویندوز ویستا اورجینال بخرم اما بعد یه مدت این ویندوز براش مشکلی پیش بیاد می تونم زنگ بزنم به مایکروسافت و بگم که قربان ویندوزتون خراب شد یکی رو بفرستید تعمیرش کنه؟ نه. این دزدی منو توجیه نمی کنه اما خب ما تو شرایط اقتصادی و سیاسیی نیستیم که بتونیم از نرم افزارهای اورجینال خارجی استفاده کنیم. البته می دونم که با این شرایط، چشممون کور و ... اگه نمی تونیم بخریم خب استفاده نکنیم.
اما خداییش در مورد نرم افزارهای ایرانی بایستی این قانون رو رعایت کنیم. چون استفاده ی ما از یه نسخه ی دزدی ویندوز، مایکروسافت رو ورشکست نمی کنه اما بازار فروش نرم افزارهای ایرانی صرفا تو ایرانه.مثلا اگه ما فرهنگ لغت نارسیس رو نخریم و بجاش از قفل شکستش استفاده کنیم خب مشخصه نتیجش چی میشه. انگیزه ای واسه ی برنامه نویس های ما نمی مونه که یه نرم افزار دریت کنن یا نرم افزارشون رو ارتقا بدن و بهترش کنن.
شرمنده نظرم طولانی شد.

مجید سه‌شنبه 30 مهر 1387 ساعت 17:40 http://whitehouse.blogsky.com

اینی که گفتید قبول!
ولی تا وقتی که مایکروسافت ورد توی مملکت ۵۰۰ تومن باشه نسخه‌ی جدید زرنگار رو هیچ احمقی نمی‌نویسه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد