خانه‌ی سفید

نوشته‌های شخصی مجید در مورد همه چیز

خانه‌ی سفید

نوشته‌های شخصی مجید در مورد همه چیز

و همچنان دزدی

اگر گذارتان به این وبلاگ افتاده نظرتان را راجع به دزدی نرم‌افزار بدهید چون من واقعا حیران مانده‌ام. یعنی اینکه من تصمیم گرفته‌ام از این به بعد نرم‌افزار ندزدم انقدر عجیب است؟

راستش هر کدام از دوستانم که ماجرا را می‌فهمد مرا مورد لطف واژه‌ی ...خل قرار می‌دهد. همه‌شان می‌گویند وقتی می‌توانی مفت با نرم‌افزاری که قفلش را شکسته‌اند کار بکنی چه کاری است که دنبال نرم‌افزارهای مفت و یا آزاد بگردی! این مگر همان دزدی نیست؟ مگر همین آدم‌ها موقع حرف کلی راجع به اخلاقیات آدم را نصیحت نمی‌کنند؟

کاری به آن‌هایی که می‌گویند از دنیا باید به بهترین شکل ممکن استفاده کرد حتی اگر آن بهترین شکل ممکن دزدی باشد ندارم، مرام‌شان این است و ایرادی به اجرا وارد نیست. من از دوستانی گله دارم که ادعای دین‌شان می‌شود.

ای دوستی که اگر رفتی خارج نمی‌خواهی گوشت خوک بخوری! ای آن کسی که معتقدی فلان‌کسک به خاطر نماز نخواندن قرار است برود جهنم! بابا دزدی که شاخ و دم ندارد. یا مشکلی با دزدی نداری که هیچ. اصلا تاییدت هم می‌کنم! یا اگر با دزدی مشکل داری نباید علناْ کسی را که نمی‌خواهد دزدی کند مسخره کنی.

نظرات 5 + ارسال نظر
نیازمندیهای روز ایران شنبه 19 مرداد 1387 ساعت 18:43 http://www.saifa.ir

سلام
یکی از ارزانترین و موثرترین روشها به منظور بالا بردن محبوبیت سایت و وبلاگ نزد موتورهای جستجو گر مثل گوگل و یاهو تباد لینک می باشد. در صورت تمایل خوشحال خواهم شد با شما تبادل لینک نمایم . لطفا با من تماس بگیرید عنوان سایت به همراه آدرس برایم ارسال نمائید تا شما را در سایت نیازمندیهای روز ایران لینک نمایم . شما نیز می توانید من را با عنوان نیازمندیهای روز ایران به آدرس http://www.saifa.ir لینک نمائید.
با تشکر از همکاری شما
نیازمندیهای روز ایران
http://www.saifa.i

امید شنبه 19 مرداد 1387 ساعت 19:29 http://ies.blogsky.com

سلام
من هم خوشم نمیاد که دزدی کنم ولی واقعاً می بینم مجبورم چون نرم افزارهای ارجینال پیدا کردنش خیلی سخته و اگر هم بشه پیدا کرد قیمتش تا 30٪ گرون تر از چیزیه که تو کشور تولید کننده اش عرضه میشه . در ضمن وقتی ما تحریمیم و در هنگام خرید های اینترنتی اسم کشورمون تو لیست کشورها نیست خب ترجیح می دیم که بی تفاوت باشیم و من معتقدم که این بی تفاوتی نسبت به نرم افزارهای داخلی وجود نداره و مردم تا حد بسیار خوبی رعایت می کنند .
سپاس

امید شنبه 19 مرداد 1387 ساعت 19:58 http://ies.blogsky.com

راستی می بینم که شما به سمت استفاده از نرم افزارهای Open Source گام برداشتید ؛ هر وقت نرم افزاری با کاربردی شبیه به Adobe Flash یا Autocad به صورت Open Source پیدا کردید حتماً خبرم کنید !

عطیه جمعه 25 مرداد 1387 ساعت 17:21 http://fardayevatan.blogspot.com

البته نمی خواهم کار زشت دزدی نرم افزار و ... رو توجیه کنم . ولی ما در این زمینه قانون مصوبی نداریم و تا زمانی که قانون کپی رایت مصوب نشه »٬ به این کار دزدی نمی گویند هر چند که در عرف دنیا این کار دزدی هست و البته ورای دزدی ٬ غیر اخلاقی !

ناصر چهارشنبه 3 مهر 1387 ساعت 20:01 http://negaheazad.wordpress.com

سلام کار درست همینه که نوشتی به هر شکلی که نگاه کنی استفاده از نرم افزار قفل شکسته کار اشتباهی است حتی منافع شخصی خود این حرف را ساپورت میکند مثلا اگر استفاده از این نرم افزار رایج شود تولید کننده دیگر سودی نمی کند که بخواهد نرم افزار جدیدی برای رفاه حال مصرف کنندگان تولید کند اما این کار نشدنی است که دیگر از نرم افزار قفل شکسته استفاده نکنیم مثلا در ایرانی که هیچ دانشگاهی هنوز نرم افزار ایویوز را نخریده و یا نرم افزار سس(نمیدانم درست نوشتم یا نه) را حتی دانشگاه شریف نخریده و برای افراد هم امکان خریدن وجود ندارد پس یک محقق اقتصادی یا فنی چه باید بکند؟
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد