خانه‌ی سفید

نوشته‌های شخصی مجید در مورد همه چیز

خانه‌ی سفید

نوشته‌های شخصی مجید در مورد همه چیز

من و آفرینش انسان

 
من آفرینش بشر را یک جور دیگری می‌بینم! فکر نمی‌کنم اینکه خدا بیاید آدم و حوا را به عنوان دو تا انسان از خاک بسازد، خیلی جالب باشد، مخصوصا که با شواهد علمی هم جور نیست! من ترجیح می‌دهم آفرینش انسان را نه در آفریدن دو نمونه (instance) از انسان بل که در آفریدن تعریف مفهوم انسان ببینم. بگذارید به زبان شی‌گرا توضیح بدهم. من و شما و آدم و حوا اشیایی (Object) از کلاس انسان هستیم، ساختن شی از کلاس کار شاقی نیست، همین الان‌ش هر جفت آدم مذکر و مونثی کمی بی‌احتیاطی کنند یک شی دیگر از کلاس انسان ایجاد کرده‌اند. آنچه مهم است تعریف کلاس انسان است! یا اصلا تعریف کلاس موجود زنده، جوری که خودش موقع اجرا تمام ماجرای تکامل را بتواند طی کند.

من خدا را کسی نمی‌بینم که با گل آدم و حوا را ساخت بعد پرتشان کرد وسط بهشت! من خدا را کسی می‌بینم که آفرینش‌اش همان نوشتن برنامه‌ی دنیا بوده، الان هم ما اجرا (Run) شده‌ی دنیا را می‌بینیم. من و شما هم آبجکت‌هایی هستیم که این وسط هی ایجاد می‌شوند و هی ریسایکل می‌شوند.


همین!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد